Sitering av innlegg
TheRealMan
Mazda 929 cupe, legendarisk :) Hva slags motor satt det i den? Kom de med 1,6 , 1,8 og 2,0 liters motorer? Husker en som hadde 929 sedan utgave, var god å kjøre og god plass.
De Fordene du har hatt er jo også legendariske for oss som er litt interessert i bil :) Volvo S4, S8 osv. hadde jo noen spenstige motorer, jeg kan ikke nok om det. Men var vel bra med power i de?
Mer..
Det var 1,8 i disse såfremt det ikke var Wankelmotor og 4 trinns. Passerte du 100 så hørtes det ut som om motoren var på tur ut. Ble litt bedre med 5 trinns når vi fikk byttet til det. På den tiden hadde man ikke bilene så lenge. Det klødde jo alle steder for bytte. Kul bil da og et av de bilene jeg har solgt som jeg kan si jeg angret for å ha solgt.
De Fordene var jo alle slags, men ble etter hvert tilpasset både med motor og utveksling. Den ene Scorpioen der var superstek og en skikkelig sleeper. Han som kjøpte den tirret mang en mann med dyr bil og stort ego. Alt selvbygg selvfølgelig. Bil så ut som en dass med ulike farger på dørene. Breddede stålfelger for mere gummi bak så den fikk nogenlunde bra feste og Corvetten til naboen klarte ikke holde følge i akselerasjonen.
Granadabilene var litt morro flak med sugtrimmet 2,8. Mye jobb gjort med topper og grom kamaksel. Gikk på den tiden ganske greit da kameraten min med en ikke helt original 240 Turbo var den eneste som dro i fra så vidt.
Den Brabusen var skikkelig rå. I helvete hva den gikk og ikke minst brukte bensin. Herregud.
Audi Ur var på den tiden det råeste. Perfekt fordeling på motor, understell og bremser. Den gikk som en rakett og med 4-hjulstrekk var ikke bred i svingene lenger noe stort problem. Hydraulisk håndbremse og i 150 "rygger" man inn i svingene. Jeg var vel en av de første som hadde popoffventil på min. Ikke mange hadde det på den tiden fordi de hadde luftmassemåler og ikke trykkføler. Hver gang jeg giret så hørtes det ut som en lastebil slapp trykket på bremsene. Når jeg ladet 1,5 bar og den hadde det allerede på 2500 o/min så var det noen som holdt seg for hjertet. Høstet mye oppmerksomhet med den.
S80 T6 med chip. For de som ikke har prøvd bør prøve. Det er en skikkelig sleeper. :D
Audi S4 osv. er flotte biler, men sliter med mye dødvekt. Den billigste trimmingen er å kaste ut dødvekt. De jeg har nå er ikke så motorsterke 500+, men de veier ingenting i forhold til familiebilen så da blir det raketter. Ta f.eks. en Audi RS6 den må ha over 1000 hk bare for å klare holde følge med mine.
Det er masse gromt der ute i disse dager. Var på treff i dag og storkosa meg.